بين 15 تا 20 هزار نفراز ساكنين استان يزدمعتاد به مواد مخدر مي باشند

فرمانده نيروي انتظامي استان يزد گفت:‌ در امر مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي استان يزد ، 44 شهيد داده كه 6 شهيد آن مربوط به سال گذشته است.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا "‌ سردار نبي‌ا... حيدري در همايش هفته‌ي مبارزه با مواد مخدرکه با حضور فرمانداران و جمعي از مسئولين استان و خانواده هاي شهيد در سينما دانش آموز برگزار شد، اذعان داشت: فرهنگ شهادت با فرهنگ عاشورا عجين است و همكاران ما در نيروي انتظامي اين شايستگي را به جان خريدند تا به شهادت برسند.

وي در ادامه افزود: اگر جامعه‌اي رنگ و بوي ديني را از دست بدهد صيانت نخواهد كرد و اين به دليل تغيير و تحولات زيادي است كه در جامعه صورت ‌گرفته و اما تنها مسئله آرامش بخش، فرهنگي است كه شهدا به ما آموخته‌اند.

حيدري اظهار داشت: در صورتي كه فرهنگ شهادت در جامعه رشد يابد شايستگي خيلي از فضائل ديده مي‌شود و اين در حالي است كه امروز فرهنگ تفكر دولتمردان آمريكا از فرهنگ شهادت، ترس دارد.

وي گفت: در سال گذشته نيروي انتظامي 27 تن مواد مخدر كشف نموده و 28 باند سازمان يافته در اين زمينه را متلاشي كرده است و سعي دارد در سال جاري اين دو رويكرد را به طور جدي ادامه دهد.

حيدري همچنين گفت: در 3 ماهه‌ي سال جاري 1 تن و 100 كيلو مواد مخدر توسط شهداي گمنام اداره‌ي اطلاعات كشف و 4 هزار و 400 تن مواد نيز در سال جاري توسط نيروي انتظامي كشف شده است.

وي خاطر نشان كرد: در سال جاري 3 قرارگاه مبارزه با مواد مخدر در شرق كشور در شهرهاي زاهدان ، كرمان وبيرجند راه ‌اندازي شده است.

وي افزود:‌ طرح جدي مبارزه با مواد مخدر در معابر كوچه‌هاي استان در حال انجام مي‌باشد.

فرمانده نيروي انتظامي استان يزد در پايان گفت: بين 15 تا 20 هزار نفر در استان معتاد به مواد مخدر مي باشند و نيز حدود 10 هزار نفر به صورت تفنني و در مجالس از مواد مخدر استفاده مي‌كنند.

ايسنا 

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا